معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت : طرح “نخلستان” با هدف آموزش به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش و مهارت افزایی ترکیبی اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 29 December 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی حسین شهرویور افزود : در آیین تودیع و معارفه مدیران کل اداره کل فنی و حرفه ای استان ایلام  با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیاز بودن مهارت آموزی بین سربازان، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاری دو طرح اجرا می کند.

وی گفت : در این دو طرح، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و سربازان در قالب ۱۲۳۷ استاندارد آموزشی این فرصت را دارند که بین ۳۰ تا ۱۸۰ ساعت آموزش های مختلف دیده تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و کسب کار های مد نظر خود را راه اندازی کنند.

شهریور بیان داشت : با توجه به ظرفیت های صنعت نفت و گاز و نیازمند بودن نیروی های متخصص در این حوزه، طی امضای تفاهم نامه با وزارت نفت، شرکت ملی گاز ایران و شرکت های پتروشیمی، ۲۰۰ استاندارد آموزشی در ۶ رشته مختلف از جمله جوشکاری، برق صنعتی و … ارائه می شود.

وی اامه داد : در استان ایلام نیز تفاهم نامه سه جانبه تهیه شده که به زودی امضا و در حوزه نفت و گاز از ظرفیت این تفاهم نامه ها برای مهارت آموزشی جوانان ایلام استفاده می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار